середа, 11 червня 2014 р.

Банк завдань на властивості квадратних тричленів. Біквадратні рівняння.

 Банк рівнянь.

 А. Розв’язати рівняння різними спосoбами і виконати письмову перевірку коренів:
1. 125х2 – 20х = 0; 72z3 – 98z = 0;       64х4 – 36х = 0; 
2. х6 – 64 = 0; х6 – х3 = 0; х6 - 256х2 = 0; 729x4 – x6  = 0;
3. х4 – 81х3 = 0;    х4 – 16х2 = 0;     729х4 – 256 = 0;     625х4 – 1 = 0;
4. х– 64х4 = 0;    х+ х5 = 0;    8х+ 125х2 = 0;    64х– 27х2 = 0.

Домашнє завдання 2.
  Банк рівнянь.

Розв’язати рівняння різними спосoбами і виконати письмову перевірку коренів:
1.  z2 + 7z  – 8 = 0;      2.  – p2 – 6p  + 7 = 0;     3.   2x2 + 14x  – 16 = 0;        
4. k2 + k + 2 = 0;         5. – 4n2 + n + 5 = 0;        6. – 5m2 + m – 2 = 0;  
7. y2 – 13y  + 36 = 0;   8. y2 – 17y  + 72 = 0;     9. y2 – 0,16y  + 0,63 = 0;        
10. z2 – 10z  + 25 = 0;  11. z2 + 14z  + 49 = 0;     12. z2 – 3z  + 2,25 = 0;     
13.  30х2 – 20х  + 10 = 0;  14. 2х2 – 4х  + 12 = 0;   15. 24х2 – 36х  + 48 = 0;   
16. m2 – 4m  – 45 = 0;   17.  n2 + 6n  – 35= 0;        18. 2k2 -5k  + 2 = 0;   
19. 3х2 -10х  + 3= 0;     20.  7m2 + 23m  + 3 = 0;     21. 16n2 -24n  + 9 = 0;
22. 25х2 -20х  + 4 = 0;    23. х2 + 8х  + 15 = 0;     24. х2 + 28х  + 27 = 0;
25. х+16х  + 64 = 0.  26.  n2 + 12n  + 35= 0;        27.  k2 -9k  + 20 = 0;   
28. х2 -11х  + 30 = 0;     29.  m2 + 23m  + 60 = 0;     30. 16m2 +24m + 9 = 0;
31. 25n2 +20n  + 4 = 0;    32. k2 – 8k  + 15 = 0;     33. k2 – 28k  + 27 = 0;
34. n16n  + 64 = 0.  35. 3m2 + 30m  + 72 = 0;     36. 2m2 – 58m  + 56 = 0.

Домашнє завдання 3.
  Банк біквадратних рівнянь.

Розв’язати  рівняння способом заміни і виконати письмову перевірку коренів:
1.  а4 + 7а2 – 8 = 0;  2b4 + b2 - 2 = 0;     3. y4 – 13y2 + 36 = 0;  4z4 – 26z2 +25 = 0;   
 5.  х4 -20х2 +10 = 0;   6. m4 – 4m2 – 45 = 0;  7.  n4 + 6n2 – 35= 0;   8. 2k4 -5k2 + 2 = 0;
 9. 3х4 -10х2 +3= 0;   10.  4 + 23х2 + 3 = 0;   11. 16 х4 -24х2 +9 = 0;  12. 25х4 -20х2 +4 = 0;
13. х4 + 8х2 +15 = 0;   14. х6 + 28х3 + 27 = 0;  15. х6+16х3+64 = 0.


Домашнє завдання 4.
  Банк рівнянь, що розв'язуються способом заміни.

Розв’язати  рівняння способом заміни і виконати письмову перевірку коренів:
1. (a+ 5a + 2)(a2 + 5a – 1) = 28;   2. (k– 4- 2)(k2 – 4+ 1) = 18;      
3. (y+ 2- 1)(y2 + 2+ 1) = 15;   4. (х4х + 1)(х2 4х – 1) = 24;      
Розв’язати  рівняння cспособом заміни і виконати перевірку коренів:
1. (х– 5х)2 + 3(х2 – 5х) = 28;    2. (z– z)2 – 4(z2 – z) + 7 = 3;          
3. (y+ 2y)2 - 12(y2 + 2y) + 36 = 0;  4. (z– 4z)2 + 8 (z2 – 4z) – 15 = 0;   
5. (х– 4х)2 – 16(х2 – 4х) + 88= 24;     6. (х– 5х) 2  – 20(х2 – 5х) - 2 = -12.
7. (n– 6n)6 – 9 (n2 – 6n)3 + 10 = 2;  8. (х– 7х)6 + 28(х2 – 7х)3 + 20 = -7;  
9. (m– 9m)2 – 7(m2 – 9m) + 6 = 0;  10. (х– 3х)2 –4(х2 – 3х) –45 = 20; 
11. (a– 5a)2 + 8(a2 – 5a) - 9 = 0;   12. (y-16)2 - 2( y-16) 1= 16.

Домашнє завдання 5.  Банк завдань на властивості квадратного тричлена.

1. Розв’язати  рівняння з обчисленням дискримінанту:
1) -х2 + 12х + 1 = 0;  2) -2х2 - 7х + 4 = 0;  3) х2 - х + 56 = 0;
4) 3х2 + 5х + 2 = 0;  5) х2 - 10х - 24 = 0;  6) 2х2 + 7х - 4 = 0;
2. Розв’язати  рівняння без обчислень дискримінанту:
Якщо a + b + с = 0, то х= 1,  х2 = с/а.  
Наприклад:  5х2 + 4х – 9 = 0; х=1, х2 = - 9/2.
Якщо а - b + с = 0, то х= - 1,  х2 =  - с/а.
Наприклад:  4х2 + 11х + 7 = 0; х= - 1, х2 = - 7/4.
1)14х2 – 17х + 3 = 0;  2) 13х2 – 18х + 5 = 0;  3) х2 – 39х - 40 = 0; 
4) х2 + 23х - 24 = 0; 5)100х2 –83х –183= 0;    6)100 х2 + 97х - 197 = 0 ;
3. Розкладіть на множники квадратні тричлени:
1) x 5x + 4;       2) n – 6n + 5.    3)  х– 8х + 15;   4) a2 + 7a + 10.   5) u2  5– 6;    6) w2  3 4.
4. Для  корені в х1 та х2 квадратного тричленів,  обчислити вираз  (х1 +х2)2 – х1х2:
1) x+ 6- 7;        2) 4х – 6х + 2.    3)  х– 8х + 15;   4) -4х2 + 28х + 40.   5) - х2  5х – 6;    6) -х2  3х – 4.

Домашнє завдання 6.   Банк рівнянь, що зводяться до квадратних.

Складіть квадратне рівняння, корені якого на три більші  за відповідні числа  1 та -3.  Виконайте письмову превірку.
Складіть квадратне рівняння, корені якого на 200%  за відповідні числа  2 та 8.  Виконайте письмову превірку.
Складіть квадратне рівняння, корені якого на три більші  за відповідні корені рівняння  х2  -  6х - 7 = 0.  Виконайте письмову превірку.
Складіть квадратне рівняння, корені якого є протилежними  за відповідні корені рівняння  х2  -  3х - 10 = 0. Виконайте письмову превірку.
Складіть квадратне рівняння, корені якого обернені  за відповідні корені рівняння  х2  -  9х + 14= 0. Виконайте письмову превірку.

Домашнє завдання 
7.  Банк завдань на властивості рівнянь.

 Розв’язати рівняння  а) - г) і виконати перевірку.  У рівнянні з параметром,що в пункті д) знайти, при якому значенні параметра  k  рівняння має: а) один корінь; б) один додатний корінь; в) один від’ємний корінь; г) два корені; д) два протилежні корені; е) немає коренів;  є) два корені: нульовий  і додатний; ж) два корені: нульовий  і від’ємний; з) два не додатних  корені; и) два  корені різних знаків;  ї)два взаємно обернені корені.
 1.    а) х2 = 9х; б) х3 = 16x; в) (х-4)(х+3) = х;  г) (2х – 5)2 + (5х + 2)2 = 60; д) -9kх2 – (1-3k)х -0,25k = 0.  
2.    а) n2 = 4n;  б) х3 = 0,25x; в) (х-7)(х+1) = -6х;  г) (4х – 2)2 + (2х + 4)2 = 54; д)  -kх2 – (1-k)х -0,25k = 0.  
3.    а) m2 = 16m;  б) х3 = 48x; в)  (х-8)(х+4) = -4х;  г) (3х – 4)2 + (4х + 3)2 = 64; д) -kх2 – (2-k)х -0,25k = 0.  
4.    а) х2 = 25x;  б) х3 = 44x; в)  (х-9)(х+6) = -3х;  г) (4х – 5)2 + (5х + 4)2 = 68; д) -4kх2 – (1-2k)х -0,25k = 0.  
5.    а) k2 = 36k;  б) х3 = 99x; в)  (х-2)(х+5) = 3х;  г) (5х – 6)2 + (6х + 5)2 = 60; д) -4kх2 – (3-2k)х -0,25k = 0.  
6.    а) z2 = (– 1) 6; б) х3 = 24x; в) (х-1)(х+9) = 8х;  г) (6х – 9)2 + (9х + 6)2 = 84; д)  -9kх2 – (4-3k)х -0,25k = 0.  
7.    а) b2 =( – 3) 2 ; б) х3 = 60x; в)  (х-4)(х+8) = 4х;  г) (7х – 4)2 + (4х + 7)2 = 34; д) -4kх2 – (5-2k)х -0,25k = 0.  
 8. При яких значеннях параметра а  сума квадратів коренів рівняння  - 28х + а = 0  дорівнює 22,5?
9. При яких значеннях параметра а розв’язок нерівності рівне  xax ‒1 < 0 буде інтервал довжини 5?


 Домашнє завдання 
8.  Банк завдань на властивості квадратних тричленів.

ax2 + bx + c = а(х - х1)(х - х2) = а(х - m)2n
1. Записати три різних квадратних тричлени у стандартному вигляді, якщо корені дорівнюють:
1) 20 і -1,3;  2) – 80 і 1,6;   3) 70 і -1,6;  4) -50  і -1,2;   5) – 90 і -1,5;  6) -12 і -4,0;  7) – 20 і 1,6;  8) 40 і -2,5;   9) – 70 і 1,9;
2. Розкласти на множники квадратний тричлен: а(х-х1)(х-х2)  та виділити квадрат двочлена: а(х-m)2+n
1) -х2 -5х-4;  2)- х2 -х-2;  3)- х2 -6х-5;  4) -х2 -7х-6;  5) -х2 -6х-7;  6) -х2 -9х-8;  7) -х2 -10х-9;  8) -х2 -11х-10;  9) -х2 -12х-11;    10) -х2 -13х-12;  11) -х2 -15х-14; 12) -х2 -16х-15;   13) - х2-17х-16;  14) -х2 -18х-17;  15) -х2 -19х-18;  16) -х2 -20х-19;
3.Скласти квадратний тричлен, у якого немає нульових коефіцієнтів.
4.Скласти квадратний тричлен, у якого немає числових коефіцієнтів, але є змінні коефіцієнти.
5.Скласти зведений квадратний тричлен, у якого є числові коефіцієнтів та є змінні коефіцієнти

0 коментарі(в):

Дописати коментар

Підписка на Дописати коментарі [Atom]

<< Головна сторінка